Dla Najemcy
W naszej ofercie znajdziesz mieszkania oraz pokoje po remoncie, w doskonałych punktach miasta.
W naszej ofercie znajdziesz mieszkania oraz pokoje po remoncie, w doskonałych punktach miasta. Wszystkie lokale charakteryzują się ponadprzeciętnym standardem zamieszkania oraz wyposażono we wszystkie niezbędne sprzęty.
Jaka jest wysokość kaucji i w jaki sposób jest rozliczana?
Kwota zwrotnej kaucji jest równa kwocie sumarycznego miesięcznego czynszu najmu (wliczając rachunki), powiększonej o 200zł. Jeśli czynsz najmu z rachunkami wynosi 1000zł – kaucja wynosi 1200zł.
Rozliczenie kaucji następuje nie później, niż w ciągu 30 dni roboczych od zdania pokoju, licząc od daty widniejącej na protokole zdawczo-odbiorczym.
Płatność kaucji następuje wyłącznie przelewem, po przesłaniu przez Lukstrokomfort danych do przelewu drogą elektroniczną.
Zgodnie z postanowieniami zawartymi w umowie najmu, kaucja nie może stanowić zabezpieczenia niedopłat w czynszu, ani zostać przekazana na poczet faktury za ostatni miesiąc najmu. Kaucja stanowi wyłącznie zabezpieczenie w przypadku znaczących zniszczeń, nie uwzględniając standardowego zużycia w wyniku eksploatacji. Przykładowo, jeśli ściany w pokoju po okresie najmu wymagają odmalowania – w pierwszej kolejności lokator jest proszony o odświeżenie ścian. Wykonanie takiej czynności zmniejsza ewentualne koszty, wynikające ze zlecenia tego firmie remontowej i powoduje, że kaucja zwracana jest w całości.
Czy lokatorzy mogą zapraszać do mieszkania gości? Czy goście mogą nocować?
Gdy taka sytuacja nie będzie przeszkadzała pozostałym lokatorom, oraz gdy nie przerodzi się w niemalże stałe „pomieszkiwanie”, które przełoży się również na zużycie mediów, nie ma przeciwwskazań.
Czy kwota uiszczana w ramach czynszu najmu jest stała?
Lokatorzy, co miesiąc, płacą taką samą kwotę (ustaloną i zaakceptowaną w umowie) tytułem zaliczki na media. Jednak każde z mieszkań objęte jest prognozą, która może być rozliczana w cyklu kwartalnym, półrocznym lub rocznym. Każdorazowo lokator jest o tym informowany przed podpisaniem umowy, jak i w treści samej umowy. Zatem może się zdarzyć, że po kilku miesiącach, w zależności od okresu (letni / grzewczy), pojawią się nadpłaty lub niedopłaty. Ewentualne nadpłaty z okresu letniego, przekazywane są na poczet ewentualnych niedopłat w okresie grzewczym lub niedopłat występujących w dowolnym momencie. Jeśli powstała nadpłata nie pokrywa niedopłaty w danym okresie, lokator otrzymuje fakturę z tytułu niedopłaty. Oczywiście wraz z wysłaną fakturą, lokator uzyskuje informację, jaki okres obejmuje niedopłata i z tytułu zużycia, których mediów powstała. Lukstrokomfort gwarantuje pełną transparentność w kwestii zużycia mediów i zmian wysokości czynszów administracyjnych. Każdy lokator ma prawo wglądu do dokumentów, po wystosowaniu prośby drogą elektroniczną.